Vilja och en arg människa

Ja Johanna vet exakt vad jag pratar om :) detta handlar om mig och mitt ex A och allt är så crazy att jag måste få berätta detta. Efter att det tog slut mellan mig och A var han väldigt arg på mig och verkade ogilla mig väldigt mycket. Vi pratade ett tag då och då och jag försökte lösa allt men det gick inget vidare så jag slutade prata med honom. Efter några månader började han skicka sms till mig och visst det är inget fel med det för jag har inget emot A på det viset men det ger inte mig någonting att ha kontakt med honom. Nu vet ni lite om vad som hänt innan och detta berättar jag för att ni ska förstå följande. Allt började med att A skickade ett sms till mig på lördagen vid halv 8 på morgonen! Ja så tidigt! Ni ska få läsa hela konversationen och sen är det fritt fram med kommentarer :)

A: (som han skickade halv 8) Solen lyser. idag blir det flytt igen hi puss

Jag: Vissa sover klockan halv åtta på lördagar och behöver inte väckas av sms från dig. Jag vill inte vara elak men jag anser att vi inte har något mer att säga till varann så du behöver inte höra av dig något mer.

A: Vad du ska vara tjurig då. Va vuxen någon gång istället.

Jag: Jag är inte tjurig och jag är vuxen nog att välja vilka jag vill ha i mitt liv och vilka jag inte vill ha i mitt liv.

A: Trodde man kunde vara vänner men men. Skönt slippa dig. Hoppas mer väljer det så folk får reda på vilken skit du är.

Jag: Ja visst skulle man kunna vara vänner men det du skrev just nu är en stor förklaring till varför vi inte ska vara det. Om du nu hatar eller ogillar mig så mycket varför ska vi då vara vänner för?

A: Vänner är alltid bra att ha ju. Jag är gärna vän med dig.

Jag: Jag kan då inte vara vän med någon som ogillar mig. O jag får inte ut något av att vara vän med dig. Det har inget med att jag är tjurig eller inte, det bara är så.

A: Du skrev ju inget snällt själv ju men skit i det då.

Jag: Fine jätte bra. Jag har inget mer att säga.

Skrev jag verkligen något som lät jätte fel? Självklart blev jag lite tjurig efter det första smset eftersom jag blev väckt av det. Det var inget vettigt han skrev så han hade inte behövt skicka det så tidigt. Ni kanske tycker att jag ska stänga av mobilen så jag slipper bli störd av tidiga sms men då måste jag säga som så att det är nästan ALDRIG någon som skickar så tidigt. I alla fall inte på en lördag!

Förut har jag haft massa människor i mitt liv som jag antingen inte pratat så mycket med eller som inte betytt så mycket för mig, tyvärr la jag ner rätt mycket tid på dem. Därav har jag omvärderat det där och därför valt att vara mer noggrann med dem jag vill ha i mitt liv och dem jag inte vill ha i mitt liv. det betyder inte att jag ogillar dem, det är mer att jag bland annat  inte vill lägga onödig tid på en vänskap som ändå inte håller.

Nu till något mer trevligare :D Igår var jag o älsklingen först i garaget och fixade med hans bil. Sen åkte vi hem till mig och jag lagade jätte god middag till oss. Det blev potatisgratäng, fläskfilé och vin till det :D Mumsigt :D Jag kunde inte vara lyckligare :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback