Det går inte ihop sig....

Pratade nyss med soc och fast det står på deras hemsida att de som har studieuppehåll har samma chans till lika mycket pengar som en arbetssökande så icke sa nicke. Tydligen så har kommunen speciella regler, soc anser att man ska spara pengar för att man redan är medveten om att man kanske inte får något arbete under sommar uppehållet. Men det går inte ihop sig för då skulle jag behöva spara minst 10 000!! Och om man går efter soc´s normer så ska man ungefär ha 6000 i månaden att leva på och när jag har gått i skolan har jag fått ca 7800 och nu har jag räknat lite och hypotetiskt sett skulle jag kunnat spara cirka 9000 kronor, hypotetiskt sett alltså! men det är väl inte så troligt egentligen? Jag funderar på att ringa till CSN och fråga om det verkligen ska vara så här, om det inte är meningen att man får den summan av CSN för att den ska användas just den månaden? Soc ska sätta mig på någon praktik också, jippie vad spännande! eller inte ;) snälla Johanna rädda mig! ;) aja har ett möte med dem i alla fall så vi får väl se hur det går...önska mig lycka till...

Snart, om en dag eller så, får jag äntligen träffa finast :D nice :P

väntar fortfarande på besked om min a-uppsats, senast fredag ska jag få det.

nej dags för frukost nu :)

pussar till min fina pojkvän :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback