Engagera sig?

Tydligen inte många som orkar engagera sig när det kommer till vänner. Varför är det ingen som frågar; ska vi ses? det var längesen vi hördes, hur är det? varför har du inte hört av dig? Vi MÅSTE ses snart. Jag saknar dig. Och ännu fler såna här frågor / kommentarer som visar att man bryr sig och att man vill vara vänner. Visst jag är inte heller världsbäst på det här, men det är dels för att jag har lärt mig på den hårda vägen att det är ingen idé att ställa såna här frågor till såna som inte frågar detsamma. Men jag har kämpat för en del, det kan Johanna intyga (som till och med tycker att jag anstränger mig för mycket ibland när det kommer till vissa personer, som tex Marcel och Mackan. I slutändan var det ändå tydligt att det spelade ingen roll om jag var deras vän eller inte.) men vad kan man göra mer om man inte får respons? Det är mycket lättare om man får motkrav från sina vänner. Det är svårt att dansa tango själv...

Okay! Jag fattar, bara för att jag har skaffat pojkvän så kan vi inte vara vänner. Visst det är ditt val! Varför kan inte folk bara prata med mig för? Berätta vad dem har på hjärtat? Berätta vad dem vill och inte vill? Nä nu fan SKITER jag i detta.

Japp jag är något störd idag på just detta. Vad är det jag kämpar för egentligen? Vänner som inte vill va vänner med mig?

Vårda dem vänskaper ni vill ha kvar för en dag kan dem vara borta...för alltid...

Nu ska jag ta och laga lite mat....

Saknar min fina :) Puss på dig

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hoppas jag inte är en av dom?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback