Historien om oss

Det är väl kanske inte alla som vet, men Fredrik och jag har fått en andra chans. Först gången vi fick en chans var för 6 år sen och nu ska jag berätta historien om oss.

Allt började Augusti 2003 (är nästan helt säker på månaden i alla fall :) ) när jag var och hälsade på Johanna i Motala. Vi festade och hade roligt och gick ut på San Marino. Jag var väldigt flirtig den kvällen och dansade med väldigt många killar och bytte nummer med några. Men det var bara en jag hörde av mig till, och denna person var Fredrik. Jag kommer ihåg att jag skickade ett sms till honom dagen efter när jag var på väg hem. Vi bestämde att vi skulle ses så jag kom hem till honom och han bjöd på fika. Jag kommer ihåg så väl hur nervös han var den dagen, och det var jag också för den delen. ;) I alla fall slutade det med att vi blev ihop och efter några månader bestämde vi att vi skulle flytta ihop. (Självklart hände det mer saker men det är alldeles för personligt för att skriva här, mina närmaste vet i alla fall :) ) Så vi flyttade ihop i början av 2004 (tror det var i Februari) i en tvåa i Mjölby. Det gick några månader och allt var bra mellan mig och Fredrik, men jag var ung och raslös och var alltid ute på jakt efter något bättre, så i Maj gjorde jag slut. Delvis hade det med mitt förflutna också men det är en annan historia. Vi flyttade isär och vi försökte vara vänner men det gick inte så bra, delvis för att jag sårade honom oavsiktligt genom några val som jag gjorde. Jag förstod aldrig då hur kär han var i mig, och jag var väldigt naiv och självisk. Vissa misstag ångrar man, andra lär man sig läxor av. Efteråt råkade vi på varann då och då, men vi umgicks aldrig. Vi har alltid haft varann på MSN men skrivit högst sällan. 2005 flyttade jag till Umeå och tankarna på Fredrik försvann väl med tiden antar jag. 2006 flyttade jag ner igen och jag levde mitt liv. Men så för cirka 1 år sen kom han och hans kompis till mitt Halloweenparty och vi pratade och hade trevligt. Och det som fastnade i mitt huvud var att han sa att han har velat skriva till mig på MSN men inte velat "störa" mig i och med att jag oftast inte var singel. Det var inte mer med det just den gången då jag redan hade pojkvän. Men så i Januari 2009 började vi prata på MSN och jag frågade honom om han ville komma över och se på film. Kommer inte ihåg vad för film vi såg, men det jag kommer ihåg är hur det pirrade i magen, i hela kroppen. Vi var väldigt försiktiga och vågade knappt inte röra varann. Filmen började närma sig slutet och jag satt och funderade på om han skulle få sova över eller inte, och hur jag skulle fråga honom om den saken. I alla fall skötte sig saken av sig själv och han kröp ner i min säng. Och där, gav vi varann den första kyssen för kvällen och det var så underbart :D Allt var helt underbart och jag kände mig kär och lycklig, men jag var fortfarande inte helst säker på vad han ville i och med vårt förflutna. Helgen efter var jag hos Fredrik och det pirrade fortfarande som sjutton i kroppen hi hi Jag kommer ihåg att jag skickade sms och sa att jag hade tråkigt eftersom jag inte hade tvn inkopplad (skulle precis flytta), jag försökte ge honom vinkar så att han skulle bjuda över mig, och jag lyckades he he ;) Den tredje helgen var den helgen vi blev ihop (7/2), han kom hem till mig i min nya lägenhet och jag hade dukat upp för en riktigt romantisk middag med tända ljus. Sen dess har vi setts mer eller mindre varje helg, vi älskar varann på lika villkor och snart är det dags för att bli sambos, igen. :D Men denna gång är det rätt, denna gång vet jag att det inte finns något bättre där ute, mitt sökande är slut för jag har hittat det bästa. Det är därför vi har fått denna chans. Livet förberedde mig på ett hårt sätt för att jag skulle kunna leva och uppskatta denna man och älska honom för den han är. Jag är tacksam för allt och det är inte mycket här i livet jag ångrar, för jag vet att allt har en mening. Vad som finns för oss i framtiden är det ingen som vet men vi ska övervinna allt!

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag e så glad för din skull att du e lycklig

2009-11-06 @ 14:41:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback