Kampen mellan mitt undermedvetna och mitt medvetande

Eller med andra ord, kampen mellan det förflutna och nutid. Johanna spådde mig i tarotkort för ett antal veckor sen och då kom vi fram till att mitt undermedvetna är i kamp med mitt medvetna och jag har tänkt rätt mycket på det där, dock är det väldigt svårt att få ordning på vad det handlar om i och med att det har med mitt undermedvetna att göra. men det jag har kommit fram till är att mitt undermedvetna säger ; ställ inte krav, ta inget/ ingen för givet, be inte om saker (nästan samma som ställa krav ;) ).
Men jag, mitt medvetande, säger att jag måste ställa krav ibland för att få något att fungera eller för att fortsätta vara lycklig, jag ska inte ta för mycket för givet dock måste jag ha det på en skala så jag inte tvivlar. Och be om saker borde man kunna göra utan problem så länge det inte blir så att man utnyttjar.
Mitt förflutna lärde mig att jag inte ska ställa krav för då förlorar jag bara på det; jag var singel under ca 1 år och då dejtade jag en del killar, men så fort jag ställde krav och ville veta vad dem ville så "stack" dem (inte alla dock men i alla fall), det var inte bara 1 eller 2 killar, det var förmånga helt enkelt. Jag tog stryk, mitt självförtroende tog stryk. jag vet inte om jag har skrivit det förut men innan jag blev ihop med Fredrik så dejtade jag en kille och han var oxå en sån som "stack" när jag ställde krav (herregud det är ju inte orimliga krav! men i alla fall) och efter honom tänkte jag att jag ska bara träffa en kille till sen får det fan vara nog! Och som tur var träffade jag ju mannen i mitt liv :)

Att få läsarna av den här bloggen att förstå hur jag fungerar och hur mitt liv är, är väldigt svårt att förklara i text bara så här kort. Mitt liv har varit väldigt komplext, jag har fått lära mig många läxor som har bytt av varann, det har varit mycket gör inte så- gör så samtidigt som någon annan har sagt tvärtom, jag har ibland brytt mig alldeles för mycket om vad andra vill att jag ska göra eller tycka, det är detta som har format mig- på gott och ont. Mitt medvetna kommer inte ihåg allt, kommer inte ihåg känslorna och tankarna- men mitt undermevnta kommer säkert ihåg alla känslor och tankar. Det är detta som gör mig så förvirrad ibland, jag har ibland svårt att sätta ord på känslorna jag har, och ibland kan jag känna att något är fel eller att något inte är som det ska men jag kan inte ta på det, jag kommer inte fram till något. Så ofta får jag leva med den känslan, som tur är försvinner den känslan av sig själv efter ett tag :)

Men dem känslorna jag är säker på är den kärleken jag känner för min man och att jag är lyckligare än vad jag någonsin varit förut. jag är säker på att jag inte saknar något i mitt liv, inte just nu i alla fall, det finns vissa saker jag vill ändra på, men inget jag saknar. Eller jo förresten, jag saknar att ha fler vänner/bekanta , men det är jag medveten om :)

Detta blev ett väldigt öppet blogginlägg men anledningen till att jag kan vara så öppen är för att jag kan stå för allt jag skriver, för jag skriver bara om mig själv och om jag skriver om någon annan är det inte ofta jag skriver ut personens namn (om jag inte är väldigt arg ;) )

Btw igår var en väldigt bra dag, jag kände mig som mig själv när jag var med gruppen igår på labb. Jag kunde skoja och prata mer än vad jag brukar göra. I såna sammanhang brukar jag vara tillbakadragen och relativt tyst. Sån är jag inte egentligen, jag vill inte vara sån. Men jag är sån med folk jag inte känner. Jag känner mig mest bekväm med folk jag känner och då kan jag vara mig själv. Och med min älskade kan jag verkligen vara mig själv, kanske inte till 100% men det är för att man måste ha lite gränser ibland ;)

Nej nu måste jag göra mig i ordning och äta lite :) Kommentera gärna :P

Jag älskar min Fredrik av hela mitt hjärta. I mitt hjärta finns det , förutom Fredrik, bara ärr från det förflutna, inga öppna sår. Därför kan jag för en gång skull älska någon av hela mitt hjärta och det är en underbar känsla :D <3 <3 <3

Kommentarer
Postat av: Johanna

<3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback