Det finns ingen morgondag...

"Carpe diem quam minimum credula postero" - Fånga dagen, lite ej på morgondagen
Min tolkning av detta är att man ska leva i nuet för man vet aldrig hur morgondagen blir. Egentligen finns inte morgondagen just nu då den inte har varit än. Jag tror vi människor är väldigt naiva som alltid räknar och tar för givet att morgondagen kommer. Detta har jag tänkt mycket på idag och jag har sagt till mig själv i huvudet under hela dagen att det inte finns någon morgondag. Jag har bestämt mig för att jag ska försöka sluta skjuta upp saker och göra det jag ska den dagen istället för att göra det nästa dag.

Idag har jag varit i skolan några timmar, sen tränade jag lite och sen gick jag till mamma för att äta ihop med henne, en trevlig dag alltså :) Och nu återstår bara plugg, diskning, laga mat och hmm vad mer? :)

Jag ÄR ödmjuk :) Jag bad om ursäkt till en viss person. Allt är okay nu :)

Typ den 12- 13e blir det flytt, vi ska bli särbo igen. Sambolivet blir inte alltid som man tänkt sig men det är fortfarande vi två <3

Det förflutna knackar på min dörr, på fler än bara ett sätt, både positivt och negativt alltså. Gamla sköna vänner finns i mitt liv igen, samtidigt som mindre bra människor har kommit tillbaka in i mitt liv. Men jag har inget emot det, jag gillar det faktiskt :)

Oj, helgen ja ha ha :) Jag blev PACKAD! Kan man minst säga, tur att jag inte kommer ihåg så mycket för jag skämde säkert ut mig thihi, som vanligt :P Det finns en bild på mig på FB inne på Harrys sida, smickrande bild eller inte? ha ha

nej nu ska jag försöka göra något vettigt men nu har ni i alla fall fått en uppdatering om vad som händer i mitt liv :) Så vad händer i era liv?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback