Se mig för den jag är..?

Ja oftast vill man ju att man ska ses för den man är, men det är inte alltid man vet vem man är, egentligen. Jag önskar någon kunde krypa in i mina tankar och reda ut oredan som befinner sig där inne. Sen kunde denna någon krypa ut igen och berätta för mig vem jag egentligen är och vad det är jag egentligen vill med mitt liv. Men finns den möjligheten? Nej inte direkt, det är väl om man går till en psykolog, då kan man säkert få hjälp på vägen, men det kostar mycket att gå till en psykolog. Jag tror jag befinner mig i en period med rätt mycket tankar och ångest just nu, ångest över b- uppsatsen- vad som kommer hända efter skolan- vad som kommer hända dem 10 närmsta åren. Jag vet, man borde inte tänka så långt och ha ångest över något som ligger så långt in i framtiden. Men jag är rädd för att misslyckas. Jag vill lyckas med en karriär, jag vill kunna ha ett jobb som ger mig samma lön varje månad som är över 10 000 så jag inte behöver oroa mig för min ekonomiska situation. jag börjar bli vuxen för fan, då ska jag inte behöva ha en inkomst på cirka 6 000 - 8 000, det är något för de yngre och mer omogna människor. ( Ja kalla mig gärna fördomsfull, men jag vill inte vara en av dem). Slå mig gärna hårt i huvudet men jag tänker som så att om jag inte kommer lyckas hitta ett jobb så kommer det leda till att min pension kommer inte så vacker ut. Då kommer jag veta att resten av mitt liv kommer jag ha en snittinkomst på cirka 7 500. Vad är det för liv? Ja FB har nog rätt, jag tänker nog väldigt mycket på pengar och ekonomi just nu :P Jag har samlat på mig lite krediter i tron och i hoppet om att jag kommer få ett arbete efter skolan, men om jag inte får det kommer min ekonomi verkligen gå under. För soc skiter väl i vilka skulder man har? BLÄ på er *hat kors riktas mot er* (självklart är det bra att dem finns, dem har nog räddat mig många gånger men det är så hårda krav och man kan inte leva på soc, så jag undrar vad en del tänker på som säger att det är så många som lever på soc. Har ni provat att leva på dem själv? Jag må säga att det inte är roligt för 5 öre.)

äsch detta inlägg blev visst lite längre än vad jag hade tänkt mig :P Allt löser sig, allt ordnar sig, på ett eller annat sätt. Jag har alltid min familj och mina vänner som ställer upp <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback